Limitovaná knižní edice 200 kusů.
Vyberte si svoje číslo knihy.
Kniha vychází ve dvou jazycích: čeština, angličtina.
20 velkoformátových pláten Slovanské epopeje
o celkové rozloze 650 metrů čtverečních
v knize
o rozměrech 42 × 62 cm.
Světově uznávaný fotograf Jan William Drnek
zachytil krásu tohoto díla unikátní technologií.
Detaily jednotlivých pláten je možné studovat
mnohem lépe než v galerii.
Kniha je vytištěná speciální bezrastrovou
technologií.
Unikátní ruční zpracování knihy souzní s doplňu- jícími
artefakty, které prohlubují zážitek
z celého díla.
Slovanská epopej je vrcholné dílo Alfonse Muchy. Zachytil
v něm dějiny slovanských národů. Pracoval na něm
v letech 1910-1928 na zámku Zbiroh. Vytvořil 20 velkoformátových
unikátních pláten. V roce 1928 byla Epopej
slavnostně předána jako dar městu Praze.
Slovanská epopej za téměř 100 let sklidila úspěchy po
celém světě. V roce 2017 proběhla výstava celého cyklu
v Japonsku. V tomto roce to byla třetí nejnavštěvovanější
výstava výtvarného umění na světě.
„Účelem mého díla nikdy nebylo bořit, ale
vždy stavět, klást mosty, neboť nás musí všechny živit naděje, že celé lidstvo se
sblíží, a to tím snáze, dobře-li se pozná
navzájem.“
Alfons Mucha
Prohlédněte si celou kolekci 20 pláten Slovanské epopeje.
Celý komplet je dílem nejlepších českých
mistrů ve svém oboru.
Exkluzivní velkoformátová kniha
- rozměry knihy: 62 × 42 cm
- 336 stran, z nichž je 80% fotografických
- papír Fedrigoni Symbol Tatami Ivory, 170
g/m²
- bezrastrová technologie Spekta 650
- obálka z malířského plátna
- ruční vazba z dílny Jana Kotulána
- ručně šitý knižní blok
- ručně šitý kapitálek z hedvábí
Certifikát
Kameny
Pouzdro
Šperk
Lupa
Certifikát
- vytištěný na ručně vyrobeném konopném papíru s drobnými pilinami z
památné lípy v Chlístově staré až 750 let
- papír vyrobil knihař a výtvarník Lubomír Krupka
Kameny
- tematicky propojeny s vybranými místy vyobrazenými na plátnech
- na konceptu spolupracoval filozof Václav Cílek
- ručně opracovené akademickým sochařem a kameníkem Petrem Váňoueny s vybranými místy
vyobrazenými na plátnech
Lupa
- optika bifokální lupy od japonské firmy Peak
- slouží k přiblížení unikátně vytištěných fotografií do ještě většího detailu
Pouzdro
- slouží zároveň jako stojan na prohlížení knihy
- navrženo a ručně vyrobeno českou firmou Činčera
Šperk
- navržený výtvarnicí Jarmilou Mucha Plockovou, vnučkou Alfonse Muchy
- zhotovený českou rodinnou šperkařskou firmou Belda
Úryvek z knihy, Jan William Drnek:
V momentě, kdy jsem se rozhodl kopii vytvořit, jsem měl
dost zkušeností s panoramatickou fotografií s vysokým
rozlišením a s reprodukcí uměleckých děl. Otázkou
zůstávalo, jak vyřešit u pláten tak obrovských rozměrů
mnoho technických detailů, způsobem svícení počínaje
a dodržením barevné věrnosti konče. Netušil jsem tehdy,
že touto prací strávím více než dva roky svého života.
Mým cílem bylo zachytit vhodným způsobem detail
struktury plátna na výsledných fotografiích tak, jak jej
vnímá divák v galerii, a aby vytvořené fotografie měly
velmi dobrou barevnou věrnost. ...Jedna věc se však
podařila až nečekaně dobře. Přenést detail plátna do
knihy tak, že podrobnosti obrazů v knize můžete vidět
téměř jako v galerii.
Jan William Drnek vystudoval kybernetiku a založil úspěšnou firmu
v oblasti signmakingu, ale od určité doby se věnuje hlavně
svému koníčku z dětských let, fotografování. Zabývá se především
náročnými technikami HDR a panoramatickou velkoformátovou fotografií
s vysokým rozlišením.
V současné době se intenzivně věnuje digitalizaci a uchování
uměleckých děl. Zatím největším a nejnáročnějším počinem
byla právě digitalizace Slovanské epopeje Alfonse Muchy. Mezi
další úspěšné projekty patří unikátní nafocení slovenské kulturní
památky oltáře Mistra Pavla v Levoči, katedrály svatého Martina
v Bratislavě a katedrály svaté Alžběty v Košicích.
Výtvarnice, designérka a architektka, vnučka malíře Alfonse Muchy. V roce 1992 se vrátila ze Španělska do Čech a v Praze otevřela vlastní ateliér. Navrhuje umělecké předměty a šperky, ve kterých spojuje svoji invenci s inspirací dílem svého slavného dědečka.
Geolog, klimatolog, spisovatel, esejista, filozof, překladatel taoistických a zenových textů a popularizátor vědy. Je autorem řady knih a odborných publikací. Dlouhodobě se věnuje české krajině, klimatickým změnám a civilizačním trendům. Intenzivně spolupracuje s Českým rozhlasem a s Českou televizí.
Konceptuální a grafická designérka propagující především funkční design. Jako experimentální umělkyně zkoumá možnosti propojování nesourodých objektů. Svět pozoruje z mnoha různých perspektiv, nejraději při balancování na rukou.
Vystudovala obor grafický design na univerzitě Prague College. Jako fotografická asistentka doprovází na projektech svého otce Jana Williama Drnka a úzce spolupracuje na postprodukci pořízených fotografií.
Architekt a výtvarník, dělící svou práci na část vymýšlení a část uspořádávání. Hlídač harmonie informací a souvislostí, inspirátor a sběratel předmětů. Jako svůj osobní relax proměňuje zachycené a vypozorované střípky okolního života a slov v rozmanitých souvislostech do ilustrací a textů.
Doktorka přírodních věd, která vědu před více než dvaceti lety vyměnila za výtvarné činnosti v základní umělecké škole a ve vlastní výtvarné dílně. Vynikající organizátorka a týmová pečovatelka. V současnosti se věnuje kreativním projektům v rámci rodinné firmy.
Český filozof, překladatel, pedagog, žák Jana Patočky. Celý život se věnuje mimo jiné průniku filozofie s uměním. Přednáší na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, je profesorem oboru filmové, televizní a fotografické umění a nová média na Akademii múzických umění v Praze.
Restaurátor oboru malířství a malíř. Víc než dvanáct let je hlavním restaurátorem dvaceti obrazů Slovanské epopeje. Ve svém oboru se zabývá především průzkumem obrazů a studiem malířských technik starých mistrů. Fotograf zvířat v divoké přírodě, kde sám hledá inspiraci pro další etapy života.
Knihař a hudebník. S přáteli založil ateliér, kde se zabývá ruční knihařskou výrobou, vazbou faksimilií a tvorbou originálních obalů. Je vynikajicím hráčem na bambusovou flétnu. Inspiraci pro práci a autorskou hudbu nachází jak v živém procesu tvoření, interakci mezi spolupracovníky, tak v tichu a přírodě.
Přední český obalový designér, který ve své práci zůstává věrný zejména papíru. Zpracovává ho v celé škále možností od autorských papírů a knih až po prostorové objekty. Náplní práce studia, které založil se svojí manželkou, je obalový design právě z papírových výtvarných i průmyslových materiálů.
Šperkař, výtvarník, designér a restaurátor. Pokračovatel šperkařské tradice se stoletou historií v rodinné firmě Belda. Firma se již přes padesát let stará o české korunovační klenoty a v současné době má jako jediná oprávnění s nimi manipulovat.
Restaurátor, šperkař, malíř a pedagog. Na SUPŠ a VOŠ v Jablonci nad Nisou vede ateliér kovů. Je příznivcem tradičních řemeslných technologií a amatérským zahradníkem.
Sochař známý svým duchovním přístupem k sochařskému řemeslu. Většinu života pracuje s kamenem. Zabývá se volnou tvorbou, restaurováním uměleckých památek, obnovou sakrálních staveb a dalšími projekty. Realizoval řadu kopií barokních soch. Je organizátorem sochařského sympozia Cesta mramoru v Dobřichovicích.
Knihař a výtvarník, člen mezinárodního výběrového společenstva knihařů MDE. Se svojí ženou pracuje a tvoří v rodinném nakladatelství a knihařském ateliéru. Do jejich portfolia patří výroba ručního papíru, individuální vazby, vydávání bibliofilií, ruční sazba a knihtisk. Jejich autorské i originálně zdobené knihy získaly mnohá ocenění.
Historička výtvarného umění a kurátorka. Dlouholetá odborná
pracovnice a vedoucí grafické sbírky NG v Praze, kterou též zastupovala
v prestižním mezinárodním kolegiu správců grafických
kabinetů – International Committee of the Keepers of Prints and
Drawings Cabinets. Její odborné publikace a knihy jsou spjaty
především s uměním a umělci konce 19. a přelomu 19. a 20. století.
Dílo Alfonse Muchy je jejím celoživotním tématem.
Historička umění a šéfkurátorka Galerie hlavního města Prahy
a zároveň dlouholetá kurátorka sbírky secesního symbolisty sochaře
Františka Bílka. Ve své odborné činnosti se zaměřuje především na
umění období symbolismu přelomu 19. a 20. století v evropských
souvislostech. Je autorkou řady odborných textů v katalozích
a mnoha výstavních projektů doma i v zahraničí. Je předsedkyní
české sekce AICA při UNESCO.
Více o projektu a o tom, jak probíhal celý proces, se můžete dozvědět na videowebu
epopej.eu
Komplet obsahuje:
Cena: 280 000 Kč